HTML

Eladó

Indavideó

Friss topikok

Indafotó képek

MOL - Salgó Rali - 1995 - MTI archívumból... Érdi nyer, az évadnyitó tragédiába torkollik...

2010.06.16. 10:10 :: bububear

Rangáék Lanciáról Fordra váltottak
1995.04.12. 15:07

Budapest, 1995. április 12. szerda (MTI) - A margitszigeti Grand Hotel Ramadában szerdán látványos keretek között mutatkozott be az újonnan alakult MOL-Marlboro Rally Team, amelynek színeiben Ranga László és Büki Ernő szerepel. A versenyzők nem szorulnak különösebb bemutatásra, hiszen a 38 éves Rangát hosszabb ideje a legjobb honi pilóták között tartják számon, a 30 esztendős Büki pedig remek navigátorrá nőtte ki magát, erről tanúskodnak az utóbbi időszak közös sikerei. Ötödik évüket kezdik együtt, eddig Lanciával versenyeztek, s 1991-től kezdve a szezon végén mindannyiszor ők örülhettek az abszolút bajnoki címnek. Úgy érezték azonban, hogy eljött a váltás ideje, a régi márkával nem tudnak megújulni.
- Az volt a legnagyobb gond, hogy a Lanciánál elmaradt a műszaki fejlesztés, így nem volt remény a továbblépésre - említette Ranga László, aki maga is navigátorként kezdte autóversenyzői pályafutását.
Azzal folytatta a pécsi pilóta, hogy a Toyota, a Subaru, a Mitsubishi és a Ford közül választhatott. Reméli, jól döntött, de a válaszra az év végéig várni kell.
- Akkor sem dőlök a kardomba, ha nem mi leszünk a bajnokok, hiszen egy ilyen váltás mindig rengeteg kockázattal jár. Természetesen szeretnénk megvédeni abszolut első helyünket, de nem szabad megfeledkezni az ellenfelekről sem, elegendő ifj. Tóth János és Ferjáncz Attila nevét említeni - nyilatkozta Ranga László, aki legnagyobb nemzetközi sikerét tavaly érte el, amikor abszolut harmadik helyezést szerzett a tizes szorzójú Európa-bajnoki futamon, a San Marinó-i ralin. A kettős arról nem tudott beszámolni, miként alakul idei programjuk, de azt nem titkolták, hogy az év második felében
Európa-bajnoki versenyeken is szeretnének rajthoz állni. Elsősorban közeli országokban, hiszen ott kisebbek a költségek, az elérhető pontszámban pedig nincs különbség az azonos értékszámú versenyek között, bárhol is bonyolítsák le azokat. Az új kocsiról, a Ford Escort RS Cosworthról kiderült, hogy A-csoportos jármű, hétsebességes, összkerékmeghajtású, teljesítménye megközelíti a 300 lóerőt. Tavaly három vb-futamon szerepeltek vele, a legnagyobb sikert a finn Tommy Makinen könyvelhette el, győzött a
hazájában megrendezett Ezer-tó ralin. Palik László csapatfőnök a részletekről csak annyit árult el, hogy a Magyar Olaj- és Gázipari Részvénytársaság (MOL Rt.) a főszponzor, mellette a Marlboro cigarettát előállító Egri Dohánygyár Kft. az egyetlen támogató. Ez a két cég olyan hátteret biztosított, amely a Ranga, Büki párosnak lehetővé teszi az egész évi nyugodt versenyzést.

Tragikus idénynyitó (1. rész)
1995.04.22. 19:49
Salgótarján, 1995. április 22. szombat (MTI) - Óriási érdeklődés előzte meg az autós Mol Salgó Ralit, amely a Hungária Biztosító Rt. Kupájáért kiírt magyar ralibajnokság idénynyitója. A Saltógarjánban rendezett viadal úgy indult, ahogy tavaly abbamaradt: a 106 első osztályú versenyzőpáros közül Ranga László és Büki Ernő, az abszolut magyar bajnoki cím védői nyerték az első gyorsasági szakaszt. A következőn ifj. Tóth János és Gergely Ferenc már megszorította a bajnokkettőst, mi több, meg is nyerte a különpróbát. A versenyzők közül szinte mindenki folyamatosan panaszkodott a nézők fegyelmezetlenségére. Kirívóan rossz volt a helyzet a kisterenyei körgyorsaságin, amely immár több mint egy évtizede a rali  leglátványosabb része. Történt néhány kisebb baleset, de a kisterenyei gyorsasági szakaszon a 64-es rajtszámú Lada vezetője, Tisza Andor és Nagy István egy éles balkanyarban kisodródott az útról. A kocsi átborult a korláton, és a túlságosan közel álló nézőkre zuhant. Három sérültet is kórházba szállítottak. A súlyos mellkasi sérüléseket szenvedett 19 éves Tóth Krisztina életét már nem tudták az orvosok a salgótarjáni kórházban megmenteni. A rendezők fontolgatták, hogy a következő körben a kisterenyei körversenyt ,,kiveszik,, a körből, de ez újabb beláthatatlan következményeket vont volna maga után, mert legalább 100 ezer néző volt a környéken. A szervezőknek végül sikerült a nézőket rávenni, hogy a korlátok mögé és ne pedig a tiltott helyekre álljanak. Így végül folytatódott a rali. Óriási meglepetésre az N-csoportos Mazdát vezető Érdi Tibor és Varga István ugrott az élre. Időközben történt még egy baleset: a 23-as rajtszámú Forddal versenyző Fischer Ákos autója kigyulladt, de a versenyzőket a tűzálló overall megvédte. Egy sportbírót kisebb égési sérülésekkel kórházba kellett szállítani. (folyt.köv.)

Tragikus idénynyitó (2. rész)
1995.04.22. 21:00
A nemzetközi Mol Salgó Rali állása az első nap kilencedik gyorsasági szakasza után: abszolut sorrend:
1. Érdi Tibor, Varga István (Mazda 323) 57:40 p
2. Szeleczky Tamás, Tóth Imre (Ford Escort) 1:00:22 ó
3. Vizin László, Gönczi László (Fordc Escort) 1:00:34
4. Vojcsik Ferenc, Kovács György (Ford Sierra) 1:01:12
5. Gerencsér Tibor, Birkner Gábor (Ford Escort) 1:01:20
6. Hubert István, Mészáros Sándor (Ford Sierra) 1:01:33
Vasárnap a nemzetközi Mol Salgó Rali újabb hét gyorsasági szakasszal folytatódik.

Salgótarján, 1995. április 23., vasárnap (tud) - A szombati súlyos balesetekkel tűzdelt nap után 269 km és hét gyorsasági szakasz - összességében 191 km hosszan - várt a nemzetközi Mol-Salgó  rali második napján a versenyben maradt 62 párosra. Az erőpróba egyik nagy kérdése az volt, hogy a szombati negyedik gyorsasági szakaszon műszaki hiba miatt megpördült, és 8 perces időhátrányba került, ezért az abszolút 14. helyről induló Ranga László, Büki Ernő képes lesz-e felzárkózni az élbolyhoz. A másik ,,kérdőjel,, az volt, hogy az első nap végén az abszolút sorrendben élen állók: Érdi Tibor, Varga István (Mazda), Szeleczky Tamás, Tóth Imre (Ford), valamint Vizin László, Gönczi László (Ford) mennyire lesznek képesek ellenállni Ranga László rohamainak. Az abszolút magyar bajnoki cím védője, a Ranga, Büki kettős egészen ,,elképesztő,, hosszú hajrát nyitott, és sorra nyerte a gyorsasági szakaszokat. Egyre előrébb került, és az erőpróba vége előtt már dobogós helyen érezhette magát. A ralisportban persze sok minden kiszámíthatatlan...
(folyt.köv.)

Folytatódott a Mol-Salgó rali (2. rész)
1995.04.23. 14:36
A Mol-Salgó Rallye első gyorsasági szakaszán, az első osztály kisterenyei körversenyén bekövetkezett balesetekről az alábbi tájékoztatást adta ki a szervező bizottság: ,,A 64-es rajtszámú Lada borulásából bekövetkezett baleset körülményeit a rendőrség vizsgálja. Ismeretes, hogy ennél a balesetnél három súlyos személyi sérülés történt, amelynek következtében Tóth Krisztina 18 éves jászfényszarusi lakos kórházbaszállítás után három órával, a műtőasztalon életét vesztette. A másik két sérülten is műtéteket hajtottak végre a salgótarjáni kórházban. Közülük az egyiket már a Budapesti Idegsebészeti
Klinikára szállították. Állapotuk információink szerint jelenleg kielégítő. A felelősség kérdésében a szervező bizottság a rendőrségi vizsgálat után tud érdemben nyilatkozni. Az 54-es rajtszámú gépkocsi kerekének leszakadása egyértelműen műszaki hiba, mely rendezői oldalról ,,kivédhetetlen,,. Az ekkor megsérült személy orvosi megfigyelés alatt áll, állapota probléma mentes. A 24-es rajtszámú Lancia kicsúszása következtében keletkezett baleset sérültjének állapota kielégítő. A baleset körülményeinek ismeretében megállapítható, hogy a sérült magatartása egyértelműen közrejátszott a baleset bekövetkezésében. A rali első osztály 7. gyorsasági szakaszának stopjában - álló helyzetben - a 23-as rajtszámú gépkocsi műszaki hiba miatt kigyulladt, és a gépkocsi mellett tartózkodó versenybíró nadrágjára fröccsent üzemanyag elsőfokú kisebb égési sérülést okozott.,,

Folytatódott a Mol-Salgó rali (3. rész)
1995.04.23. 20:07

A nemzetközi Mol-Salgó ralit végül 51 versenyző páros fejezte be, és az eredménylista bővelkedett meglepetésekben. Az abszolút első öt páros közül négyen N-csoportos autóval autóztak, így a végül abszolút első helyet szerzett Érdi Tibor és Varga István is. Ők ott folytatták az idei szezont, ahol abbahagyták, hiszen tavaly, a
ralibajnokság idényzáróján, a Kisbér ralin végeztek az abszolút első helyen.
Nemzetközi Mol-Salgó rali, abszolút sorrend:

1. Érdi Tibor, Varga István (Érdi Rallye Team, Mazda) 1:55:11 ó
2. Ranga László, Büki Ernő (Mol Marlboro Team, Ford Escort) 1:59:26
3. Szeleczky Tamás, Tóth Imre (Supersarok Sport, Ford Escort) 1:59:38
4. Vizin László, Gönczi László (Bajai Vízügy SC, Ford Escort) 2:00:32
5. Gerencsér Tibor, Birkner Gábor (Speedclub, Ford Escort) 2:00:46
6. Dudás Gyula, Gábor János (Gravitál Trade Team, Lancia) 2:01:08
7. Keill József, Új Gyula (Keill Motorsport, Opel Astra) 2:02:38
8. Kiss Ferenc, Dobos György (Geo Team, Rallye Team, Opel Kadett) 2:02:49
9. dr. Konta Imre, Kiss István (Auto Ágo Rallye Club, Audi) 2:03:42
10. Radó István, Bereczky Ákos (Radó Rallye Team, Peugeot 205) 2:04:17
A-csoport, abszolút sorrend:
1. Ranga László, Büki Ernő
2. Dudás Gyula, Gábor János
3. Keill József, Új Gyula
N-csoport, abszolút sorrend:
1. Érdi Tibor, Varga István
2. Szeleczky Tamás, Tóth Imre
3. Vizin László, Gönczi László
 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bububear.blog.hu/api/trackback/id/tr72085553

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása