HTML

Eladó

Indavideó

Friss topikok

Indafotó képek

Salgó Rali -1992- Az MTI forrásából - (Új bajnok a színen!)

2010.06.10. 11:00 :: bububear

Kezdődik a rali bajnokság (1. rész)
1992.04.14. 15:05

Budapest, 1992. április 14. kedd (MTI) - Az eredeti tervek szerint április 4-én, Győrött kezdődött volna az országos rali  bajnokság. Az idénynyitó elmaradt, így a bajnoki pontvadászat rajtjára április 25-ig kell várni, akkor startol Salgótarjánban az idei első futam, a Mogürt-Salgó rali mezőnye. Ebből az alkalomból kedden két sajtótájékoztatót is tartottak, előbb a Váci utcai Mogürt-székházban a viadal házigazdái számoltak be az előkészületekről, majd valamivel később a margitszigeti Grand Hotel Ramadában a Magyar Hitel Bank Rt. Rally Team adott tájékoztatást idei terveiről. A verseny szervezői elmondták, hogy már kilencedszer rendezik meg a Mogürt-Salgó ralit, ami a hagyományokhoz híven ezúttal is nemzetközi erőpróba lesz. Szamos Miklós versenyigazgató bejelentette, hogy az elsőosztályúaknál 103, a másodosztályúaknál pedig 114 nevezés futott be. A külföldieket 17 - osztrák, csehszlovák, litván - páros képviseli.
Idén is a bajnoki címvédő Ranga Lászlót és a tavalyi második helyezett Ferjáncz Attilát ítélik meg a legesélyesebbnek az aranyérem elhódítására. A papírforma azonban könnyen felborulhat, mert Ranga a közelmúltban súlyos műtéten esett át, a veteránnak számító Ferjáncz pedig komoly anyagi gondokkal küzd, még az is előfordulhat, hogy nem tudja végigversenyezni az esztendőt. Zsembery Jenő, a Magyar Autó- és Motorsport Szövetség alelnöke örömmel állapította meg, hogy a rajtlista tanúsága szerint tovább javult a technika, a tavalyi 50 százalékkal szemben ebben az évben már a versenyzők 70 százaléka rendelkezik korszerű nyugati járművel. Az alelnök, aki egykor maga is ralizott, annak a reményének is hangot adott, hogy 1996-ban, a budapesti Világkiállítás évében
Magyarország ismét Európa-bajnoki futamot rendezhet. Az elsőosztályúakra mintegy 600 kilométer (ebből 180 km a gyorsasági szakasz), a másodosztályúakra pedig 300 kilométer (80) teljesítése vár. A küzdelmek április 25-én, szombaton 9 órakor, másnap pedig 7 órakor kezdődnek. A díjkiosztóra vasárnap 18.30 órakor a tarjáni József Attila Művelődési Házban kerül sor. A tájékoztatón részt vevő Csizmadia Gábor, a MAMSZ rali  szakbizottságának vezetője egy kérdésre válaszolva elmondta, hogy az idei bajnoki versenynaptár öt futamot ölel fel. Elképzelhető, hogy a műsor gyarapodik, mert a győriek augusztus végén szeretnének viadalt rendezni. Ebben az ügyben előbb a szakbizottságnak kell állást foglalnia, a végső szót pedig az elnökség mondja ki. (folyt.köv.)

Kezdődik a rali bajnokság (2. rész)
1992.04.14. 15:09
A magyar ralibajnokság idei versenynaptára:
április 25-26.: Mogürt-Salgó Rali
június 13-14.: Rali, Kisbér
július 24-25.: NIKE-Dunai Kőolaj Rali
augusztus 7-9.: Autóker-Budapest Rali
augusztus 28-29.: Rali, Győr (?)
október 2-3.: Mecsek Rali
A bajnokság tavalyi végeredménye, abszolut összetett:
1. Ranga László, Büki Ernő (MHB Rally Team, Lancia) 100 pont
2. Ferjáncz Attila, dr. Tandari János (Váci Auto SE, Lancia) 80
3. Oroszlán László, Oroszlán Tibor (Rawex SC, Mitsubishi) 46
4. Lajtai Zsolt, Kiss Ernő (Lajtai Rallye Team, Toyota) 42
5. ifj. Tóth János, Gergely Ferenc (Vidimpex SC, BMW) 41
(folyt.köv.)

Ferjáncz Attila szponzort váltott!
1992.04.21. 13:13
Budapest, 1992. április 21. kedd (MTI) - Egy hete Ferjáncz Attila (46), a magyar ralisport nagy öregje még nem tudta, hogy ebben az évben egyáltalán folytathatja-e eredményes pályafutását, s ha igen, akkor milyen színekben versenyez. A napokban, ahogyan ő
fogalmazott: a 24. órában sikerült megfelelő szponzort szereznie, így most nincs gondja.
A kétszeres Eb-bronzérmes Ferjáncz kedden a Volga szálló különtermében megtartott sajtótájékoztatón jelentette be, hogy megállapodott a francia Motul motorolajgyártó céggel, valamint termékeinek kizárólagos magyarországi forgalmazójával, a Párizs Autócikk Kereskedelmi Kft.-vel. A sokszoros magyar bajnok, aki legutóbb ezüstérmesként zárta a
hazai bajnoki pontvadászatot, elmondta, hogy a tavalyi, immár fehér-piros színekben pompázó Lancia Delta Integraléjával próbál szerencsét. Navigátora, az elmult évekhez hasonlóan dr. Tandari János lesz.
- Ugy néz ki, hogy nem indulunk valamennyi hazai bajnoki
futamon, csak a nemzetközieken, vagyis a Mogürt-Salgó, a DKV-Nike és az Autóker-OSC viadalán állunk rajthoz. Ezuttal nem célunk a bajnoki cím elnyerése, inkább a szponzorok - a Motul, a Párizs Kft., a Hungária Biztosító Rt. és a Volga szálló - érdekeit kívánjuk minnél
jobban kiszolgálni - említette Ferjáncz Attila, aki azt is hozzátette, hogy a juniusi, kisbéri bajnoki futamon házigazdaként lesz jelen.
A váci Autó SE versenyzői a határokon tul is bizonyítani szeretnének, bulgáriai, lengyelországi és görögországi kontinensbajnoki futamokon veszik fel a küzdelmet Európa
legjobbjaival. Szerdán Ferjánczék már utra is kelnek, mert a hétvégén a Hungária Biztosító Kupájáért kiírt országos bajnokság első állomásán, a Mogürt-Salgó ralin akarnak hírnevükhöz méltóan szerepelni a 280 lóerős Lanciával.

Kilencedik nemzetközi MOGÜRT-Salgó rali - Ifjabb Tóth és Gergely győzött (1. rész)
1992.04.26. 13:33
Salgótarján, 1992. április 26., vasárnap (MTI) - Ha valakiknek, most a magyar ralisport két versenyzőjének rosszul indult az idei szezon, Salgótarjánban.
- Körülbelül 2000 km-t tréningeztem, s alig 8 km-t autóztunk a versenyen
- mondta a tavalyi abszolut első helyezett Ranga László, aki már a kisterenyei körgyorsaságit sem tudta befejezni a Lancia motorjának dugattyútörése miatt.
Az első különpróbát Ferjáncz Attila és dr. Tandari János kezdte 8 mp-es előnnyel a Maksa-Vas, Toyota ,,trió,, előtt, s ekkor úgy tűnt, a 9. nemzetközi MOGÜRT-Salgó rali 78 párosa közül ők végeznek az abszolut első helyen. Az első, szombati nap negyedik gyorsasági
szakaszán azonban már ifjabb Tóth János ugrott az élre egy, a rali  világbajnokságot is megjárt Toyota Celicával.
- Sajnos, a Lancia egyre gyengül, a turbó nyomja kifele az olajat - panaszkodott már az első nap végén, 11 gyorsasági szakasz után Ferjáncz Attila. A ralisport nagy visszatérésének lehetett tanúja az a mintegy 120 ezer néző, akik a gyorsasági szakaszok mellett kísérték figyelemmel a ralit, hiszen Dudás Gyula két és fél év után ült vissza egy raliautó volánja mögé, egyből 240 lóerőt kellett uralnia, és ráadásul a rajt előtti éjszakán kisebb fogműtétet hajtottak rajta végre. Ezzel együtt a Hungária Biztosító ASE versenyzője szinte e kezdettől fogva biztosan uralta az abszolut harmadik helyet.
A második nap kilenc gyorsasági szakaszán gyakorlatilag az élen álló trojka között nem változott a sorrend, mögöttük viszont potyogtak a kocsik. Így egyebek között a kisesés sorsára jutottak az Oroszlán testvérek, a tavalyi bajnokság abszolut sorrendjének bronzérmesei, illetve a negyedik helyezett Lajtai-Kiss, Toyota ,,trió,, is. Némi szenzációval szolgált a Porsche-Hungária támogatásával indult Tóth-Csökő kettős, akik például a kazári
gyorsasági szakaszt úgy tették meg, hogy a rajt pillanatában eltörött a Volkswagen féltengelye, így a gyakorlatilag kormányozhatatlan autóval vergődtek el a célig. Az is a meglepetések közé sorolható, hogy az A-csoportos autók vezetői közé az abszolut ötödik helyre sikerült az Érdi-Borbély kettősnek az N-csoportos Mazdával beékelődni.

1992. április 26., vasárnap (MTI) - A mai mtis4010 számú
Kilencedik nemzetközi MOGÜRT-Salgó rali ... (2. rész) című hírünkben
az eredmények helyesen a következők:
Abszolut sorrend:
1. Ifj. Tóth, Gergely (Toyota Celica) 1:39:48 óra
2. Ferjáncz, dr. Tandari (Lancia Integrale) 1:40:34
3. Dudás, Gábor (BMW M3) 1:47:34
4. Érdi, Borbély (Mazda 323) 1:48:02
5. Sibera, Gross (Skoda 130) (csehszlovák) 1:48:14
6. Topor, Horváth (Audi 90) 1:48:53
7. Maksa, Vass (Toyota Celica) 1:49:29
8. Berger, Janacek (Skoda 130) 1:49:49
9. Vizin, Gönczi (Lancia Integrale) 1:50:51
10. Selmeczi, Jutassy (Toyota Celica) 1:51:19
 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bububear.blog.hu/api/trackback/id/tr112069003

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása