Mogürt-Salgó Rali - nyolcadszor (1. rész)
1991.04.11. 12:58
Budapest, 1991. április 11. csütörtök (MTI) - Lassan már
megszokottá válik: a rendezők úgy kezdik sajtótájékoztatójukat, hogy anyagi gondok miatt az adott verseny is majdnem elmaradt. Így aztán az sem okozott különösebb meglepetést, hogy a jövő hét végére kiírt VIII. Mogürt-Salgó nemzetközi autós ralit kis híján le kellett mondani. A költségvetésből ugyanis hiányzott félmillió forint. Végül a legfőbb szponzor, a Mogürt Gépjármű Külkereskedelmi Vállalat ennyivel megnövelte támogatását, így nincs akadálya a szezonnyitó viadal megrendezésének. Ami a legfontosabb tudnivalókat illeti: a Mogürt-Salgó ralit a jövő héten, április 19. és 21. között bonyolítják le Nógrád megyében. Az első napon, pénteken még csak a gépátvétel szerepel a programban, a küzdelmek szombatra (11 ó) és vasárnapra (7 ó) maradnak. A mezőny mindkétszer Salgótarjánból rajtol, s ugyanide érkezik vissza. A résztvevőkre 411 kilométer megtétele vár, ebből hat helyszínen 17 gyorsasági szakaszt, vagyis 135 kilométert teljesítenek. Vasárnap 18.30 órakor tartják az ünnepélyes díjkiosztót.
Az erőpróbára 120 nevezés érkezett, a hazai színeket 105 páros képviseli, ők bajnoki pontokért is versengenek, míg a határokon túlról a Cseh és Szlovák SZK-ból, Ausztriából, a Szovjetunióból és Finnországból jönnek vendégek. A hírek szerint rajthoz áll a bajnoki
címvédő, a tavalyi Mogürt-Salgó ralin nyertes Ferjáncz, dr. Tandari kettős, a nagy rivális Ranga László viszont elköszönt korábbi partnerétől, Dudás Mihálytól, s idén új navigátorral, Büki Ernővel próbál szerencsét. Mindkét duó az elmúlt évhez hasonlóan Lanciával versenyez, míg a tavalyi bronzérmes egység, a Lajtai, Kiss páros a Lada VFTS-t egy sokkal ütőképesebb Toyota Celicára cserélte fel. Érdekességként említették, hogy az egyaránt kétszeres Mogürt-Salgó rali győztes, a Ferjáncz, dr. Tandari és a finn Buri, Stenroos kettős most először csap össze, mert a korábbi években elkerülték egymást. (folyt.köv.)
1991.04.11. 12:58
Budapest, 1991. április 11. csütörtök (MTI) - Lassan már
megszokottá válik: a rendezők úgy kezdik sajtótájékoztatójukat, hogy anyagi gondok miatt az adott verseny is majdnem elmaradt. Így aztán az sem okozott különösebb meglepetést, hogy a jövő hét végére kiírt VIII. Mogürt-Salgó nemzetközi autós ralit kis híján le kellett mondani. A költségvetésből ugyanis hiányzott félmillió forint. Végül a legfőbb szponzor, a Mogürt Gépjármű Külkereskedelmi Vállalat ennyivel megnövelte támogatását, így nincs akadálya a szezonnyitó viadal megrendezésének. Ami a legfontosabb tudnivalókat illeti: a Mogürt-Salgó ralit a jövő héten, április 19. és 21. között bonyolítják le Nógrád megyében. Az első napon, pénteken még csak a gépátvétel szerepel a programban, a küzdelmek szombatra (11 ó) és vasárnapra (7 ó) maradnak. A mezőny mindkétszer Salgótarjánból rajtol, s ugyanide érkezik vissza. A résztvevőkre 411 kilométer megtétele vár, ebből hat helyszínen 17 gyorsasági szakaszt, vagyis 135 kilométert teljesítenek. Vasárnap 18.30 órakor tartják az ünnepélyes díjkiosztót.
Az erőpróbára 120 nevezés érkezett, a hazai színeket 105 páros képviseli, ők bajnoki pontokért is versengenek, míg a határokon túlról a Cseh és Szlovák SZK-ból, Ausztriából, a Szovjetunióból és Finnországból jönnek vendégek. A hírek szerint rajthoz áll a bajnoki
címvédő, a tavalyi Mogürt-Salgó ralin nyertes Ferjáncz, dr. Tandari kettős, a nagy rivális Ranga László viszont elköszönt korábbi partnerétől, Dudás Mihálytól, s idén új navigátorral, Büki Ernővel próbál szerencsét. Mindkét duó az elmúlt évhez hasonlóan Lanciával versenyez, míg a tavalyi bronzérmes egység, a Lajtai, Kiss páros a Lada VFTS-t egy sokkal ütőképesebb Toyota Celicára cserélte fel. Érdekességként említették, hogy az egyaránt kétszeres Mogürt-Salgó rali győztes, a Ferjáncz, dr. Tandari és a finn Buri, Stenroos kettős most először csap össze, mert a korábbi években elkerülték egymást. (folyt.köv.)
Ranga hűséges a Lanciához és a Marlboróhoz
1991.04.16. 15:12
Budapest, 1991. április 16. kedd (MTI) - Ranga László, az egyik
legjobb magyar ralis idén is a Marlboro színeiben, Lanciával versenyez, de változás a tavalyi évhez képest, hogy már nem a Plantronik SE-t, hanem az MHB Rallye Teamet képviseli, s mellette a navigátori ülésen nem Dudás Mihály, hanem Büki Ernő foglal helyet. Mindez azon a hagyományos évadnyitó előtti sajtótájékoztatón hangzott el, amelyet kedden tartottak a margitszigeti Ramada Grand
Hotelben. Dr. Antalffy György, a csapat elnöke bejelentette, hogy az eredményes szerepléshez a két főszponzor, a Magyar Hitel Bank Rt. és a Philip Morris minden feltételt biztosít, de a szerződés értelmében az anyagiakról nem ejthetett szót. Cserébe egyet várnak a Ranga, Büki kettőstől: szerezze meg az abszolut magyar bajnoki aranyérmet. Nem lesz könnyű teljesíteni a célkitűzést, hiszen a szintén Lanciával szereplő, címvédő Ferjáncz, dr. Tandari duó ugyancsak az első helyet célozta meg.
A kétszeres magyar bajnok Ranga László (33) elmondta, hogy egy vadonatúj Lancia Delta Integralét kaptak erre a szezonra, amely számukra ezen a hétvégén az országos bajnokság első erőpróbájával, a Mogürt-Salgó ralival kezdődik. Utána még hét magyar bajnoki futamot rendeznek, Rangáék szeretnének valamennyin rajthoz állni, de nem bánnák, ha az aranyérem sorsa hamarabb eldőlne. A pécsi illetőségű pilóta különösen nagy reményeket fűz a nógrádi, a fővárosi és a mecseki viadalhoz. Reméli, ha ezeken nyer, s mellé még begyűjt két második helyezést, akkor övé lesz a bajnoki cím. (Az évvégi sorrend
megállapításánál ugyanis versenyzőnként csak az öt legjobb eredményt veszik figyelembe.) Külföldi erőpróbákat egyelőre nem terveztek be, viszont ha úgy állnak, akkor az év második felében esetleg elindulnak egy-két EB-futamon is, elsősorban osztrák és németversenyek jöhetnek szóba. Ranga szerint csak akkor érdemes kilépni a nemzetközi porondra, ha a hazai feladatokon túljutott, vagyis a nagy rivális Ferjáncz legyőzése sem okoz már gondot. Egyelőre ő a mérce, hiszen két Európa-bajnoki bronzérme és csaknem két tucatnyi kontinensbajnoki futamgyőzelme mindenképpen tiszteletet parancsol. Technikájuk megközelítőleg azonos, de a rutin továbbra is a címvédő kettős mellett szól.
Ami Rangáék kocsiját illeti: a Lancia Delta Integrale többet tud, mint a tavalyi gép. A mostani 16 szelepes, hatsebességes és megközelítőleg 300 lóerő.
1991.04.16. 15:12
Budapest, 1991. április 16. kedd (MTI) - Ranga László, az egyik
legjobb magyar ralis idén is a Marlboro színeiben, Lanciával versenyez, de változás a tavalyi évhez képest, hogy már nem a Plantronik SE-t, hanem az MHB Rallye Teamet képviseli, s mellette a navigátori ülésen nem Dudás Mihály, hanem Büki Ernő foglal helyet. Mindez azon a hagyományos évadnyitó előtti sajtótájékoztatón hangzott el, amelyet kedden tartottak a margitszigeti Ramada Grand
Hotelben. Dr. Antalffy György, a csapat elnöke bejelentette, hogy az eredményes szerepléshez a két főszponzor, a Magyar Hitel Bank Rt. és a Philip Morris minden feltételt biztosít, de a szerződés értelmében az anyagiakról nem ejthetett szót. Cserébe egyet várnak a Ranga, Büki kettőstől: szerezze meg az abszolut magyar bajnoki aranyérmet. Nem lesz könnyű teljesíteni a célkitűzést, hiszen a szintén Lanciával szereplő, címvédő Ferjáncz, dr. Tandari duó ugyancsak az első helyet célozta meg.
A kétszeres magyar bajnok Ranga László (33) elmondta, hogy egy vadonatúj Lancia Delta Integralét kaptak erre a szezonra, amely számukra ezen a hétvégén az országos bajnokság első erőpróbájával, a Mogürt-Salgó ralival kezdődik. Utána még hét magyar bajnoki futamot rendeznek, Rangáék szeretnének valamennyin rajthoz állni, de nem bánnák, ha az aranyérem sorsa hamarabb eldőlne. A pécsi illetőségű pilóta különösen nagy reményeket fűz a nógrádi, a fővárosi és a mecseki viadalhoz. Reméli, ha ezeken nyer, s mellé még begyűjt két második helyezést, akkor övé lesz a bajnoki cím. (Az évvégi sorrend
megállapításánál ugyanis versenyzőnként csak az öt legjobb eredményt veszik figyelembe.) Külföldi erőpróbákat egyelőre nem terveztek be, viszont ha úgy állnak, akkor az év második felében esetleg elindulnak egy-két EB-futamon is, elsősorban osztrák és németversenyek jöhetnek szóba. Ranga szerint csak akkor érdemes kilépni a nemzetközi porondra, ha a hazai feladatokon túljutott, vagyis a nagy rivális Ferjáncz legyőzése sem okoz már gondot. Egyelőre ő a mérce, hiszen két Európa-bajnoki bronzérme és csaknem két tucatnyi kontinensbajnoki futamgyőzelme mindenképpen tiszteletet parancsol. Technikájuk megközelítőleg azonos, de a rutin továbbra is a címvédő kettős mellett szól.
Ami Rangáék kocsiját illeti: a Lancia Delta Integrale többet tud, mint a tavalyi gép. A mostani 16 szelepes, hatsebességes és megközelítőleg 300 lóerő.
Ranga nyerte a 8. nemzetközi Mogürt-Salgó ralit
1991.04.21. 18:02
Budapest, 1991. április 21. vasárnap (tud) - A Ranga, Büki páros
számára igencsak jól indult az idei nyolcfutamos ralibajnokság, hiszen győztesként fejezték be az idénynyitót, a 8. nemzetközi Mogürt-Salgó ralit.
A kétnapos, 488 km-es, 17 gyorsasági szakasszal nehezített versenyen öt nemzet 105 párosa állt rajthoz, és a mezőnyt, amely hemzsegett a 300 lóerős Lanciáktól, Toyotáktól, Mazdáktól, Suzukiktól, akár a német, akár az osztrák bajnokság is megirigyelhette volna.
A rali egyik fordulópontja a kisterenyei gyorsasági szakasz volt, amelyen még az első napon a címvédő Ferjáncz Attila és dr. Tandari János egy teljes kört tett meg jobb első defektes kerékkel, és ez igencsak megviselte a Lancia futóművét és kormányművét egyaránt. A másik nagy fordulópont a 15. gyorsasági szakaszon volt, amikor is a rajttól vezető korábbi kétszeres győztes finn Buri, Stenroos páros Audijának motorja elnémult. A felcsillanó lehetőséget a Ranga, Büki páros remekül vette észre, majd használta is ki, és 55 másodperces előnnyel nyert - a negyedik gyorsasági szakasztól az abszolút harmadik, majd Buri kiesése után második helyen autózó - Ferjáncz, dr. Tandari páros előtt. Az eredménylista szenzációs meglepetése, hogy az N-csoportos, tehát csaknem széria-Mazdával versenyző Érdi Tibor, Borbély Zoltán páros seregnyi ,,lóerőgyárat,,
megelőzve fúrta be magát az abszolút sorrend harmadik helyére.
számára igencsak jól indult az idei nyolcfutamos ralibajnokság, hiszen győztesként fejezték be az idénynyitót, a 8. nemzetközi Mogürt-Salgó ralit.
A kétnapos, 488 km-es, 17 gyorsasági szakasszal nehezített versenyen öt nemzet 105 párosa állt rajthoz, és a mezőnyt, amely hemzsegett a 300 lóerős Lanciáktól, Toyotáktól, Mazdáktól, Suzukiktól, akár a német, akár az osztrák bajnokság is megirigyelhette volna.
A rali egyik fordulópontja a kisterenyei gyorsasági szakasz volt, amelyen még az első napon a címvédő Ferjáncz Attila és dr. Tandari János egy teljes kört tett meg jobb első defektes kerékkel, és ez igencsak megviselte a Lancia futóművét és kormányművét egyaránt. A másik nagy fordulópont a 15. gyorsasági szakaszon volt, amikor is a rajttól vezető korábbi kétszeres győztes finn Buri, Stenroos páros Audijának motorja elnémult. A felcsillanó lehetőséget a Ranga, Büki páros remekül vette észre, majd használta is ki, és 55 másodperces előnnyel nyert - a negyedik gyorsasági szakasztól az abszolút harmadik, majd Buri kiesése után második helyen autózó - Ferjáncz, dr. Tandari páros előtt. Az eredménylista szenzációs meglepetése, hogy az N-csoportos, tehát csaknem széria-Mazdával versenyző Érdi Tibor, Borbély Zoltán páros seregnyi ,,lóerőgyárat,,
megelőzve fúrta be magát az abszolút sorrend harmadik helyére.
Abszolút sorrend:
1. Ranga László, Büki Ernő (Lancia Integrale) 1:30:47 ó
2. Ferjáncz, dr. Tandari (Lancia Integrale) 1:31:42
3. Érdi, Borbély (Mazda 323) 1:34:40
4. Lipták, Fekete (Lancia Integrale) 1:36:04
5. Ifj. Tóth, Gergely (BMW) 1:36:12
6. Selmeczi, Jutassy (Audi Quattro) 1:37:33
7. Lajtai, Kiss (Toyota Celica) 1:37:42
8. Vizin, Gönczi (Lancia Integrale) 1:38:01
9. Tumaliavichus, Dadvani (Lada Samara, litván) 1:39:53
10. Garami, Szávolovits (Mazda) 1:40:02
A kétnapos versenyt a 105 párosból 60-an fejezték be.
1. Ranga László, Büki Ernő (Lancia Integrale) 1:30:47 ó
2. Ferjáncz, dr. Tandari (Lancia Integrale) 1:31:42
3. Érdi, Borbély (Mazda 323) 1:34:40
4. Lipták, Fekete (Lancia Integrale) 1:36:04
5. Ifj. Tóth, Gergely (BMW) 1:36:12
6. Selmeczi, Jutassy (Audi Quattro) 1:37:33
7. Lajtai, Kiss (Toyota Celica) 1:37:42
8. Vizin, Gönczi (Lancia Integrale) 1:38:01
9. Tumaliavichus, Dadvani (Lada Samara, litván) 1:39:53
10. Garami, Szávolovits (Mazda) 1:40:02
A kétnapos versenyt a 105 párosból 60-an fejezték be.